.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برپايي اردوي راهيان نور دانشگاه صنعتي بابل در مناطق جنگي

رئيس دانشگاه صنعتي شهرستان بابل از برپايي اردوي راهيان نور اين دانشگاه در مناطق جنگي خبر داد.

عسكر جانعلي‌زاد در جمع اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از اعزام اردوي راهيان نور دانشجويان دانشگاه صنعتي بابل به مناطق عملياتي غرب كشور با مركزيت اين دانشگاه خبر داد.

وي افزود: اين پيشنهاد به دليل استقبال گرم دانشجويان در جلسه شوراي فرهنگي دانشگاه نوشيرواني مصوب شد كه از امسال راهيان نور غرب كشور با هماهنگي دانشگاه‌هاي غرب براي اقامت و ارائه تسهيلات راه‌اندازي مي‌شود.

رئيس دانشگاه صنعتي بابل با بيان اينكه اميدواريم به بركت شهدا در كشور بتوانيم اعزام دانشجو به مناطق عملياتي جنوب را داشته باشيم، تصريح كرد: دانشگاه صنعتي بابل توانست سه اتوبوس براي دانشجويان پسر و يك اتوبوس براي دانشجويان دختر در 19 اسفند ماه سال گذشته مهيا كرده و به مدت هشت روز اعزام زائران به اين مناطق مقدس را در برنامه خود داشته باشد.

وي اظهار داشت: دانشجويان دانشگاه نيز پيشنهاداتي براي نهادينه كردن اعزام و فرهنگ سفر به راهيان نور غرب كشور در فصل تابستان ارائه كردند.

جانعلي‌زاده با اشاره به اينكه سهم دانشگاه نوشيرواني بابل از لحاظ مالي و اجرايي 100 ميليون ريال براي راهيان نور بسيج اساتيد دانشگاه بوده است، تصريح كرد: مبلغ 500 ميليون ريال در مصوبات شوراي فرهنگي براي اردوي راهيان نور دانشجويان اختصاص يافت.

وي به اهميت حضور اساتيد و دانشگاهيان در مناطق عملياتي جنوب اشاره كرد و بيان داشت: در عرصه جنگ نرم و چالش‌هاي جديد، اين وظيفه قشر دانشگاهي است كه با سازماندهي و شناسايي نقاط ضعف و قوت در كشور، در جهاد عليه جنگ نرم شركت و تهديدات را به فرصت تبديل كنند.

رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ادامه داد: اين امر سبب مي‌شود كه اقشار فرهنگي جامعه با وجود مشغله‌هاي كاري و علمي كه دارند به اين مناطق آمده و علاوه بر بيعت با شهدا، سعي در اشاعه فرهنگ شهدا در كشور داشته باشند.

جانعلي‌زاده بيان داشت: اعزام اساتيد دانشگاه‌هاي استان مازندران به اردوي راهيان نور به همراه خانواده‌هايشان و با حضور مدير روابط عمومي دانشگاه صنعتي بابل براي هماهنگي‌هاي لازم بوده است. وي افزود: اردوي راهيان نور از محل يادمان شهداي گمنام دانشگاه نوشيرواني آغاز و به يادمان شهداي شلمچه ختم شده است.

جانعلي‌زاده بيان داشت: دانشجويان در سنيني هستند كه نتوانستند دوران جنگ را درك كنند و اين دانشجويان با درايت و دورانديشي توسط مقام معظم رهبري به افسران جنگ نرم معرفي شدند.

وي افزود: امروز دانشجويان نيازمند به آشنايي ابعاد مختلف دفاع مقدس هستند و اردوي راهيان نور بهترين وسيله براي دانشجويان است كه با آن حال و هواي ايثار و فداكاري رزمندگان در دوران جنگ تحميلي آشنايي بيشتري داشته باشند.

جانعلي‌زاده با اشاره به برگزاري اردوهاي راهيان نور به‌عنوان يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين راه‌هاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن اشاره كرد و گفت: به بركت خون شهدا جوانان به درجات رفيع علمي رسيده‌اند و اين خود گوياي اين است كه نسل جوان امروز به آرمان‌هاي انقلاب و راه شهدا وفادار هستند و با شناخت ارزش‌هاي دفاع مقدس به موفقيت‌هاي بزرگي دست مي‌يابند.

وي تصريح كرد: يكي از بهترين و ارزشمندترين راه‌ها براي بيمه كردن كشور و جلوگيري از هجمه‌هاي دشمنان، حضور جوانان در راهيان نور و اعزام به مناطق عملياتي ‌است كه اين موضوع بايد از سوي وزارت علوم و تحقيقات، مسئولان كشوري و استاني مورد توجه ويژه قرار گيرد.

رئيس دانشگاه صنعتي بابل با اشاره به اينكه از راه اقتدار ملي مي‌توانيم امنيت ملي خود را تضمين كنيم، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داديم كه با مقاومت و جان ‌شاني مي‌توانيم كشورمان را با اعتماد به‌نفسي كه در جوانان وجود دارد از گزند استكبار در امان بداريم.

جانعلي‌زاده تصريح كرد: در همه عرصه‌ها به دشمنان نشان داديم كه اگر تمام استكبار جهاني دست به‌دست هم دهند نمي‌توانند در مقابل ايران ايستادگي كنند و اگر اين اعتماد به‌نفس در دانشجويان و در راستاي مجهز كردن‌شان به علم و فناوري تقويت شود مي‌توانند ايران را از جهت علمي خودكفا كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.